Concurrentie binnen de kinderkleding

Door

februari 10, 2014WinkelenGeen Reacties

Al jaren woedt er een hevige concurrentiestrijd tussen de verschillende kledingmerken. Echter is het nog nooit zo van belang geweest binnen de kinderkleding merken branche. Maar met de opkomst van de online webwinkels en een jaarlijkse stijging van de online verkopen, is er ook een opkomst geweest van nieuwe merken binnen de kinderkleding branche. Waar er voorheen maar een paar grote merken bekend waren, zijn dat er nu vele duizenden geworden. Ieder merk kan vandaag de dag namelijk eenvoudig het geluk beproeven met de eenvoud en het grote publiek dat men online kan bereiken. Voor de consument is dit geen gemakkelijke keuze meer dus. Er is een hevige concurrentiestrijd uitgebroken binnen de kinderkleding branche, maar wat vinden de kinderen nou belangrijk?

Voor je kind is kleding kopen nog nooit zo gemakkelijk geweest met al die online webshops, zou je denken. Maar met de opkomst van meer merken komen de kinderen ook voor een lastigere keuze te staan. Voorheen maakte het simpelweg niet uit wat er op je shirt stond. Tegenwoordig dient er een merksymbool op de kleding te staan om er echt bij te kunnen horen. En hoe weet je nou welk merk er komend seizoen helemaal in is en welke helemaal niet?

Nou zijn er een aantal grote merken die al een hele tijd meedoen op de kinderkleding markt. Namen als Esprit, Mexx en Gaastra zijn ooit begonnen op de markt van kleding voor volwassenen, maar breiden langzaam hun collectie uit tot kinderen. Deze merken doen al een hele tijd mee in de branche en laten zich niet zomaar opzij zetten door de nieuwkomers als Salty Dog, Petrol en Name it. Maar zijn de grote en gerenommeerde merken nog wel interessant als de nieuwkomers met betere prijzen komen?

Zowel Name it als Salty Dog zijn met name gefocust op de jongenskleding en zijn erg scherp geprijsd. Juist op die manier proberen zij zich te onderscheiden binnen deze grote markt, door het aanboren van een niche. Maar of dit voldoende zal zijn, blijft een onbeantwoorde vraag, aangezien de markt nog steeds aan het groeien is en het niet vreemd is als er binnenkort nog meer kinderkleding merken op de markt komen.

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten