5 ultieme tips om meer spieren te kweken!

Door

januari 21, 2017SportGeen Reacties

Ben jij mega hard aan het trainen maar vallen de resultaten enorm tegen en wil je sneller spieren kweken? Wij hebben samen met www.fitnessmagazine24.nl de ultieme fitness tips voor je samengesteld! Met deze 5 tips gaat het jou gegarandeerd lukken om meer resultaat te boeken in de sportschool.

 

Fitness tip 1: Stop met smokkelen

Natuurlijk is het stoer en heb je bekijks als je met zware dumbells je aan het bankdrukken bent. Maar blijft kritisch en probeer je oefeningen altijd goed uit te voeren. Met veel dingen die je doet, en dit geldt helemaal bij fitness en krachttraining: voer de oefening correct uit. Dit wil zeggen langzame en volledige bewegingen en zonder te smokkelen. Sta je met dumbbells te zwaaien? Hoe minder je de daadwerkelijke spier aan het trainen bent en hoe groter de kans de je spieren overbelast zullen raken.

 

Fitness tip 2: Train minder en korter

Langer of vaker trainen is niet altijd beter. Maak niet de fout door elke training alle spieren van het lichaam te trainen. Voor het beste resultaat train je middels split trainingen. Hierbij splits je alle spiergroepen op in sets van drie per keer. Kies altijd voor een combinatie van compound en isolatie oefeningen. Start je workout altijd met compound oefeningen, deze oefeningen zullen veel testosteron aanmaken en zoals je weet is testosteron een hormoon wat zal zorgen spieropbouw. Voor het beste resultaat train je niet langer dan 60 minuten. Als je langer training dan 60 minuten zal je lichaam teveel cortisol aanmaken (spierafbrekende hormonen), dit is niet gunstig voor spieropbouw.

 

Fitness tip 3: Voeding

Supplementen als eiwitshakes  zijn voor de serieuze sporter niet meer weg te denken uit hun routine. Maar proteïnen alleen zijn niet de ‘heilige graal’. Zorg daarom dat je gedurende de dag door voldoende calorieën eet. Naast eiwitten zijn koolhydraten en vetten even belangrijk. Probeer vaker kleinere porties te eten, hiermee zal je lichaam zich voortdurend in een anabole fase bevinden.

 

Fitness tip 4: Slaap minimaal 8 uur

Tijdens onze nachtelijke uren gebeurt er veel in ons lichaam. Trainen en eten zijn niet afdoende om spieren te kweken. Het herstel van een training doe je voornamelijk in bed. Als je minder dan 8 uur slaapt dan komt het lichaam en spieren te weinig tot rust en wordt de spierschade onvoldoende hersteld. Je zult te weinig groeihormonen aanmaken. Zorg ervoor dat je minimaal 8 uur per dag slaapt.

 

Fitness tip 5: Drink meer water

Het lichaam bestaat voor meer dan 80% uit water. Het komt vaak voor dat mensen (chronisch) uitgedroogd zijn door dat ze veel te weinig drinken. Daarbij komt ook kijken dat als je vaak fitnesst je veel zweet verliest. Probeer tussen de 2,5 en 3 liter water per dag te drinken. Zorg er overigens voor dat je alcohol laat staan, dit verlaagd de eiwitsynthese. Een hoger vochtpercentage betekent een betere en snellere aan- en afvoer van voedingsstoffen, dit resulteert in een beter herstel.

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten