Waarom narrowcasting inzetten?

Door

juni 30, 2015OverigeGeen Reacties

Wat is narrowcasting eigenlijk? Voor vele een lastig begrip, die je toch steeds vaker hoort. Narrowcasting is het informatie leveren door middel van digitale schermen die op elke willekeurige plaats en tijdstip ingezet kan worden. Een ideale manier om je doelgroep te kunnen bereiken. De informatie kan op afstand worden aangestuurd.

Waarom narrowcasting?

Met narrowcasting kun je op elke moment van de dag, op elke locatie inspelen op je doelgroep. Door middel van digitale schermen reclame maken in openbare ruimtes waar je doelgroep zich begeeft. Denk hierbij aan winkelcentra, ziekenhuizen, horecagelegenheden en noem maar op. Door gebruik te maken van narrowcasting, is het mogelijk interactie te creëren met je potentiële afnemer, zodat er een verhoogde kans is op conversie.

Waarvoor narrowcasting?

Narrowcasting is mogelijk in te zetten voor verschillende producten / diensten en voor de volgende doeleinden:

  • Inspireren: stimuleer je doelgroep tot een aankoop door het tonen van nieuwe trends en ontwikkelingen, nieuwe producten of toevoegingen.
  • Informeren: informeer de potentiële kopers over de productomschrijving, mogelijke acties, activiteiten of wat de mogelijkheden van je product of dienst zijn. Ook is het mogelijk om informatie te verschaffen over het bedrijf.
  • Promotie: Het aangekondigden van acties is een veel gebruikte doeleinde bij narrowcasting. Het tonen waar en wanneer welke actie loopt en wat de actie is, spoort veel mensen op tot een koop. Ook worden vaak nieuwe producten die op de markt komen gepromoot door middel van digital signage.
  • Naamsbekendheid: het tonen van je bedrijf, product of dienst hoef niet altijd een stimulering te zijn tot koop. Door het continu in kaart brengen van je bedrijf, product of dienst, dring je in de mindset van de potentiële klant binnen. Hierdoor zullen ze ook sneller voor jouw bedrijf, product of dienst kiezen.

Wat zijn de voordelen van narrowcasting?

Narrowcasting biedt vele voordelen. Daarom de belangrijkste uitgewerkt.

Narrowcasting biedt de mogelijkheid op te promoten op de plaats en tijdstip waar de doelgroep zich begeeft. Snel schakelen is dan ook mogelijk doordat narrowcasting op afstand bestuurd wordt.

Doordat narrowcasting niet gepaard gaat met het printen van posters etc. is het een relatief goedkope manier van reclame maken. Een wijziging op een poster zou een nieuwe poster betekenen. Met narrowcasting kan met één druk op de knop een wijziging worden doorgevoerd. Kijk voor meer voordelen van narrowcasting op http://qyn.nl/

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten