Meer bezoekers op je website

Door

mei 21, 2015InternetGeen Reacties

Wil je meer bezoekers op je website? Dan kun je dit op een aantal verschillende manieren bereiken met online marketing. Veel bedrijven weten niet wat de mogelijkheden hiervoor zijn. Hieronder worden een aantal online mogelijkheden benoemd en beschreven.

 

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Zoekmachine adverteren
  • Social media adverteren

Zoekmachine optimalisatie

Bij zoekmachine optimalisatie draait het om de bezoekers die vanuit de ‘gratis’ zoekresultaten uit de zoekmachines komen. De meeste hiervan zullen vanuit de zoekmachine van Google komen en wellicht komen er een aantal vanuit de zoekmachine van Microsoft, Bing. Er zijn natuurlijk een hoop websites en er wordt door de zoekmachines een algoritme gebruikt om te bepalen welke websites bij welke zoekopdracht getoond moeten worden. Hoe beter je website aansluit op de zoekopdracht des te sneller zul je vertoond worden. Maar hiervoor zijn een aantal onderdelen belangrijk.

De website moet technisch goed in elkaar zitten, er moet de juiste informatie in de vorm van tekst op staan en de website moet verwijzingen vanuit andere websites krijgen. Om op de juiste woorden of zoekopdrachten gevonden te worden zul je dus je website moeten optimaliseren. Het belangrijkste is dat er gedacht wordt aan de gebruikers of bezoekers van de website. De website is immers voor hen gemaakt en niet voor de zoekmachines.

Zoekmachine optimalisatie is een langdurig traject en zou een integraal onderdeel van de marketing moeten zijn. Concurrenten gebruiken dit namelijk ook en als je niet gevonden wordt dan gaan potentiële klanten wellicht naar hen.

Zoekmachine adverteren

Een snellere manier om in de zoekmachines gevonden te worden is door middel van adverteren hierin. Bij Google kun je gebruik maken van Adwords, en bij Bing heb je Bing Ads. Bij zoekmachine adverteren kun je zelf bepalen op welke woorden je gevonden wilt worden en dan betaal je pas als iemand op je advertentie klikt. Je kunt zoekmachine adverteren zo lang doen als je zelf wilt en dit wordt vaak actief als een lange termijn strategie gebruikt, echter is het zeer zeker ook effectief op de korte termijn. Zodra je de campagne hebt ingesteld kun je gelijk gevonden worden en als je wilt stoppen dan ben je gelijk niet meer zichtbaar.

Deze vorm van online advertising wordt veelvuldig met goed resultaat ingezet. Het is wel belangrijk dat je een een specialist je campagne op laat zetten en beheren. Doe je het namelijk zelf dan is de kans groot dat je weinig resultaat behaalt. Een online marketing bureau als ID Factory is gespecialiseerd in online advertising en zorgt voor een succesvolle campagne.

Social media adverteren

Een andere vorm van online advertising waarmee goede resultaten en een hoog rendement mee te behalen valt is adverteren op social media. Je kunt adverteren op platformen van onder andere Facebook, LinkedIn en twitter. Vooral op Facebook wordt er veelvoudig geadverteerd. Facebook heeft namelijk heel veel gegevens van haar gebruikers. Zo kun je gemakkelijk adverteren op geslacht en leeftijd, maar bijvoorbeeld ook op interesses. Omdat mensen zoveel gegevens op Facebook achterlaten, bijvoorbeeld de pagina’s die ze liken, is het makkelijk om een doelgroep heel gericht te specificeren en bereiken.

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten