Hoe kies je een restaurant?

Iedereen heeft zijn favoriete restaurant. Je komt er graag en durft er je handen voor in het vuur steken. Je hoeft maar aan het lekkere eten van dat bepaalde restaurant te denken en het water loopt al in je mond. Als er een nieuwe ober is, merk je dat meteen. Als het menu verandert, ben je opgetogen over de nieuwe ontdekkingstocht dat je te wachten staat. Maar wat maakt een restaurant nu je favoriete restaurant?

De marketeer Campbell Smith deed in 1967 een onderzoek naar de verschillende aspecten van een restaurantbezoek dat de gehele ervaring beschrijft. Volgens hem zijn er vijf factoren waarmee horeca-uitbaters zich kunnen onderscheiden van andere restaurants en de klant kunnen overhalen om zijn of haar etablissement te betreden.

Smakelijk!

Wat spreekt u het meest aan? Een pizza en een cola? Of kalfssukade en kroketjes van zwezerik met gebakken asperges, gekonfijte aardappel en jus van kalf met appelsien en een smakelijk glas rode wijn? Laat me raden, het tweede. Eten en drinken is onmiskenbaar het belangrijkste aspect in restaurants. Zonder een smakelijke maaltijd is het restaurant al volledig afgeschreven.

Pardon service

Wat zeker niet onbelangrijk is, is de bediening in restaurants. Enerzijds is de technische kant zeer belangrijk: wijn op de juiste momenten, borden worden opgediend langs rechts, stoelen worden opzijgeschoven,… Anderzijds is ook de hartelijkheid en de oprechte vriendelijkheid van het personeel belangrijk. Want zeg nu zelf, het eten kan fantastisch zijn, maar als de ober je op het einde naar buiten duwt, dan kom je daar waarschijnlijk nooit meer terug.

Hygiëne spreekt voor zich. Wie wil er nu, zoals het cliché het wil, een vlieg in zijn soep vinden? Ook prijs-kwaliteitverhouding is een belangrijke factor. Een opgewarmd tomatensoepje van de supermarkt om de hoek voor 30 euro? No way.

De allerlaatste factor in dit rijtje is ambiance. De sfeer en gezelligheid. Dit kan voor iedereen iets anders zijn. Sommige mensen kunnen genieten van een restaurant met een strak interieur, met professionele obers en sommeliers en sereniteit. Anderen hebben dan weer liever een gezellige brasserie om de hoek met veel kitsch, grootmoeders keuken en kelners die je als het ware hun hele levensverhaal vertellen als ze je wijn komen bijschenken.

De perfecte combo: restaurant Gent

Combineer deze vijf factoren en je krijgt een toprestaurant. Niet zo makkelijk te vinden, denk je waarschijnlijk. Maar niets is minder waar. Wij vonden een restaurant dat voldoet aan al deze elementen en nog veel meer. In het hartje van Gent, te midden van alle prachtige bezienswaardigheden vind je Restaurant & Bar Lof.

Dit restaurant Gent is gevestigd in het Sandton Grand Hotel Reylof, een statig gebouw in Louis XIV-stijl. Het eten is subliem dankzij de toewijding van de gelauwerde Nederlandse top-chef Michiel Slot. Ook drinken zal u niet tekort komen, door het vriendelijkste kelnerteam dat u ooit ontmoet zal hebben.

Van alle restaurants in Gent moet dit wel de gezelligste zijn. Drie topdesigners zorgden ervoor dat het pand de perfecte mix tussen modern en klassiek uitademt. Ook dankzij stoffen van Christian Lacroix en Designer Guild blijft het restaurant de nodige tijdloze grandeur uitstralen.

Ben je benieuwd geworden naar dit restaurant Gent? Ga dan snel naar www.sandton.eu/sites/restaurantlof/nl/ en reserveer je plekje!

Leave a Reply

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten